Sekretesspolicy

Vi följer GDPR och skyddar dina personuppgifter från att komma i orätta händer. Vid en beställning av Jouren 24’s tjänster behöver vi dina personuppgifter enligt nedan:

 

Namn:

Adress:

Personnumer:

Fastighetsbeteckning:

Namn på Bostadsrättförening:

Lägenhetsnummer:

Mobilnummer:

Mail:

 

Företagsnamn:

Organisationsnummer:

Adress:

Firmateknarens Namn och telefonnummer:

Mail:

Faktureringsuppgifter:

 

Anledning för att vi behöver kompletta personuppgifter enligt ovan är då för vi ska kunna veta att rätt person beställer ett jobb från oss och även för att vi skall kunna hjälpa dig med ansökning om ROT-avdraget till skatteverket (30% skatteavdrag på arbetskostnad). Vi fakturerar dig efter utfört arbete enligt dina lämnade uppgifter och det enda uppgifterna som lämnas ut till hantverkaren är din adress och telefonnummer så hen kan ringa dig för stämma av tid för ankomst.

Förvaringstid för personuppgifter

Personuppgifter lagras under den tid som krävs för genomförandet av avtalsenheten och under kundrelationens varaktighet. För engångskunder börjar kundrelationen när kunden beställer tjänsten från Jouren 24 AB och avslutas när kunden eller Jouren 24 AB begär det. För kontraktskunder varar kundrelationen lika länge som det associerade kontraktet. Dessutom ska lagringen förlängas med högst tio år från och med mottagandet av uppgifterna, om den registrerade har samtyckt till att hans uppgifter används i marknadsföringssyfte, såvida den registrerade inte drar tillbaka sitt samtycke tidigare.

Om informationen blir överflödig eller föråldrad kan informationen arkiveras i ett arkiv som är tillgängligt för VD:n för Jouren 24 AB, förutsatt att utövandet av den registrerades rättigheter inte kräver fullständig radering av informationen. I sådant fall vidtas lämpliga skyddsåtgärder.

Vidare genomförs en årlig granskning för att avgöra om det finns en legitim grund för att behandla samtliga personuppgifter, och eventuellt ytterligare uppgifter ska raderas.

Den registrerades rättigheter

Den registrerade har följande rättigheter:

I alla frågor som rör dess rättigheter måste den registrerade kontakta VD:n för Jouren 24 AB, var det räcker med att maila på support@jourservice24.se

Oppositionsrätt

Enligt artikel 21 i GDPR, har den registrerade rätt att invända mot behandlingen av hans personuppgifter på ett sådant sätt att den personuppgiftsansvariga inte kan behandla dem när vissa villkor är uppfyllda. Exempelvis kan behandling av personuppgifter för direkt marknadsföringsändamål motsättas. I frågor som rör utövandet av invändningsrätten uppmanas den registrerade att kontakta VD:n för Jouren 24 AB.

eller Jouren 24 AB begär det. För kontraktskunder varar kundrelationen lika länge som det associerade kontraktet. Dessutom ska lagringen förlängas med högst tio år från och med mottagandet av uppgifterna, om den registrerade har samtyckt till att hans uppgifter används i marknadsföringssyfte, såvida den registrerade inte drar tillbaka sitt samtycke tidigare.

Om informationen blir överflödig eller föråldrad kan informationen arkiveras i ett arkiv som är tillgängligt för VD:n för Jouren 24 AB, förutsatt att utövandet av den registrerades rättigheter inte kräver fullständig radering av informationen. I sådant fall vidtas lämpliga skyddsåtgärder.

Vidare genomförs en årlig granskning för att avgöra om det finns en legitim grund för att behandla samtliga personuppgifter, och eventuellt ytterligare uppgifter ska raderas.